האם מתאים לך להיות עצמאי?


אם אתם שוקלים לפתוח עסק קטן / עסק עצמאי , בוודאי הבנתם שמדובר בצעד גדול ושינוי בחיים; צעד הדורש הרבה משמעת עצמית.
כיועץ עסקי שליווה מאות יזמים כחלק מתהליך ייעוץ עסקי, בניתי לכם 10 שאלות שמומלץ לשאול את עצמכם על מנת לדעת האם אתם מתאימים לנהל עסק עצמאי?



האם אתם בעל יוזמה?
בעסק עצמאי, בניגוד לעובד שכיר, אין אף אחד אשר יידחף אתם לבצע פעולות, לשווק, למכור, לפתח... אתם צריכים יוזמה אישית, ללא יוזמה אישית זה לא יעבוד.

האם אתה יכול להאציל סמכויות?
בעל העסק אינו יכול לעשות הכול לבדו, עליו לעבוד עם צוות. מוטב שבעל העסק יקדיש את מירב זמנו לניהול ופיתוח העסק ולכן יש להאציל סמכויות.

האם יש לך כישורי ניהול?
לא תמיד זה פשוט לעשות מעבר מצורת העבודה של עובד לצורת העבודה של מנהל, זה דורש כישורים אחרים. על מנהל להניע עובדים, לדחוף אותם לביצועים יותר טובים, לשמור על יחסי עבודה קורקטיים ואפילו להעמיד עובדים במקומם וגם לפטר.

איך אתה בביצוע עבודה אפורה?
ניהול עסק כרוך בהרבה הליכים פרוצדורליים ובירוקרטיים, הם הכרחיים אך בהרבה מקרים משעממים ומייגעים. אם תנהלו עסק עליכם לגעת בעל הנושאים האפורים של מס הכנסה, ביטוח לאומי, רואי חשבון ועוד.

האם אתה טוב במספרים?

אמנם יש רואי חשבון אך על מנת להישאר עם יד על הדופק צריך לעקוב אחרי המספרים – צריך לדעת לזהות חריגות תקציביות, טעויות חישוב. זהו חלק הכרחי בעבודה של עצמאי.

האם יש לך ראש פתוח?
מי שמנהל עסק חייב לשמור על ראש פתוח ולחשוב מחוץ לקופסה. חייבים להיות ערניים לזהות מגמות, להחליף אסטרטגיות כאשר עבר זמנן, לזהות בעיות ועוד.

האם יש לך סבלנות?
עסקים רבים אינם שורדים את השנה שנתיים הראשונות וזו לא רק שאלה של רזרבת כספים להזרים לעסק. זהו גם אתגר פסיכולוגי. יש צורך להישאר אופטימי גם בזמנים קשים.

האם אתה טוב ביחסי אנוש?
מידי יום תצטרך לבוא במגע עם לקוחות, ספקים, נותני שירותים ועוד. לא כל האנשים הם לבביים ונחמדים ודרוש כישרון להתנהל מול כל סוגי האנשים ולשמור על יחסי עבודה פוריים.

האם יש לך מוצר טוב?
המוצר הוא הדבר הבסיסי שמאחורי הקמת העסק. עליכם לשאול את עצמכם בכנות, האם אתם מאמינים במוצר, האם אתם חושבים שיהיה לו ביקוש?

אם אתם חושבים על הקמת עסק ולא בטוחים האם אתם מסוגלים להוביל פרויקט שכזה, אתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ עסקי, בייחד זה הרבה יותר קל.

בברכה 



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שימוש ב- SWOT ככלי שיווקי/ אסטרטגי לעסק קטן

שרות לקוחות כמפתח להצלחת העסק שלך

ייעוץ עסקי - בידול שיווקי