שימוש ב- SWOT ככלי שיווקי/ אסטרטגי לעסק קטן

מודל SWOT הוא מודל נפוץ לתכנון יעדיו של עסק ולתכנון מהלכים. בכל עסק ישנם גורמים פנימיים וחיצוניים שיכולים לקדם אותו או להצר את צעדיו. מטרתו של כל בעל עסק היא לזהות את כל אחד מן הגורמים הללו ויותר כך- לדעת איך לנצל הפרמטרים החיוביים- החיצוניים או הפנימיים כגורם מניע, כזה שיתן רוח גבית לעסק וימנף אותו וכיצד למזער נזקים או לצפות את הפרמטרים השליליים- החיצוניים והפנימיים. במאמר נפרט על כל אחד מארבעת הפרמטרים המרכיבים את המודל וכיצד ניתן לנצל אותו או לחילופין להתמודד איתו.
מודל זה מהווה כלי משמעותי מאד בתהליך הייעוץ העסקי ומאפשר קבלת החלטות משמעותיות לגבי האסטרטגיה העסקית שלך העסק.

אז מה המטרות של ה -  SWOT ?

להגדיר ולקבוע את האסטרטגיה השיווקית של העסקמאפשר לנו לבדוק ולהגדיר את היתרון התחרותי של העסקמאפשר לנו להעריך את סיכוייו של העסק להצליחאפשר לנו לטפל ביתרונות שלנו ולמנף אותםמאפשר לנו לטפל בחסרונות שלנו ושל העסק ולמנף אותם ליתרון מאפשר זיהוי הזדמנויות בשוקמייצר לעסק תהליך עבודה

תיאור התהליך : 




לסיכום, אני ממליץ לכל עסק ובעיקר לעסקים קטנים לבצע ניתוח SWOT לעסק שלהם, אחת לתקופה על מנת לוודא שהאסטרטגיה שבהם בחרו לקדם את העסק שלהם מביאה לתוצאות.

משה 


תגובות

  1. כתבה מעניינת ! כשהעסק שלנו באמת חשוב לנו ואנו רוצים לקחת אותו כמה צעדים קדימה, זה אומר שגם צריך לתכנן כמה חודשים קדימה לפחות (ובד"כ הרבה יותר) לשם כך, מומלץ להיעזר בשירותי ייעוץ לאסטרטגיה עסקית לעזרה .

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שרות לקוחות כמפתח להצלחת העסק שלך

ייעוץ עסקי - בידול שיווקי