שרות לקוחות כמפתח להצלחת העסק שלך


עסקים רבים נוטים להשקיע את מרבית זמנם וכספם בשיווק ובגיוס לקוחות, אבל ממעטים להשקיע בשימור הלקוחות הקיימים שלהם, בשיפור השרות ובשיפור שביעות הרצון שלהם.

גיוס לקוח חדש עולה הרבה כסף, יותר משימור הלקוח הקיים ולכן חשוב שתשקיעו זמן וכסף בלקוחות הקיימים שלכם.

תדאגו שיהיו מרוצים ממכם על מנת שגם ימליצו עליכם. הרי לקוחות שמגיעים מלקוחות ממליצים הם הטובים ביותר והקלים ביותר לגיוס, מול לקוחות אלו אחוז הסגירה שלכם יהיה הגבוה ביותר. 

כיועץ עסקי המלווה עסקים רבים אני ממליץ לכם להקדיש תשומת לב לנושא. להלן מספר טיפים ורעיונות שיעזרו לכם לשפר את שרות הלקוחות שלכם ויעזרו לכם להפוך את הלקוחות שלכם ללקוחות ממליצים . 

נתחיל : 

  • גלו מול הלקוחות שלכם סבלנות גדולה, תנו להם את התחושה ששום דבר לא מטריד אתכם כרגע חוץ מלתת להם את מלוא השירות.
  • צריך כל הזמן לחדש ולעניין את הלקוחות שלכם שלא ישתעממו ... 
  • נסו להבין מהלקוחות שלכם מה חשוב להם, ממה הם מרוצים וממה לא - עשו סקרים, משובים, דברו איתם וכו' ... 
  • זכרו המשפט "הלקוח תמיד צודק" זו לא קלישאה.
  • תהיו זמינים ר 24/7 .
  • לפנק, לפנק לפנק - לתת מתנה ביום ההולדת של הלקוח, לתת לו מידי פעם שרות או מוצר ללא עלות בלי שביקש ובהפתעה. למשל אם אתם מטפלים, אז תפתיעו את הלקוח שלכם בטיפול מתנה סתם כך ... זה עובד! 
  • חשוב לשמור מול על הלקוחות שלכם על הוגנות, צניעות ודיבור בגובה העיניים.
  • יש לדאוג לספק ללקוחות שלכם חוויה דרך החנות שלכם, האתר שלכם, בפגישות שלכם וכו' .. 

כשאני מנהל תהליך של ייעוץ עסקי מול לקוחותיי, אני  משתדל לשדר חדשנות, לעניין אותם כל הזמן, לאתגר
אותם כל הזמן ובעיקר אני משתדל להיות עם היד על הדופק על מנת לוודא שאני מספק את הפתרונות הנכונים ביותר ללקוחותי. 

אז שיהיה בהצלחה !!! 

משה הרשקו 
Forward - ייעוץ עסקי

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שימוש ב- SWOT ככלי שיווקי/ אסטרטגי לעסק קטן

ייעוץ עסקי - בידול שיווקי