טיפים לניהול שיחות עם לקוחות

כיועץ עסקי המלווה עסקים קטנים נוכחתי לדעת שכמעט בכל עסק  ניתן למצוא שימוש בשיחות טלפון למטרות שיווקיות או מכירותיות שונות: שרותי מועדון לקוחות, מכירה חוזרת, קביעת פגישות (טלמיטינג) לאנשי שיווק, מכירה ישירה בטלפון ועוד.

אני ממליץ להשתמש ב 3 דרכים  (יש עוד כמובן ) על מנת להגביר את האפקטיביות של שיחות אלו: 

 א.   טבעיות הינה המרכיב החשוב ביותר. בשיחה, קיים קצב טבעי שנוצר ללא מאמץ כאשר הדובר משוחח בטבעיות. כאשר הדובר מנסה לעשות משהו אחר מלבד לשוחח (מנסה להיצמד בכח לדפוס הדיבור שהוגדר לו; קורא / מקריא טקסט; עסוק בדברים אחרים), הקצב הרגיל של השיחה מופר והאפקטיביות שלה יורדת מבחינת הלקוח .

ב.   טבעיות מושגת על ידי הבנה ותרגול. כדי לייצר את הטבעיות הזו, יש להגדיר את תהליך השיחה, את השאלות הנפוצות  שהדובר צריך להתמודד כמו גם התשובות להם ואת כל הכלים הנדרשים על מנת לבצע את מטרת השיחה. לאחר מכן, יש לתרגל את הדובר מספיק, עד לנקודה שבה לא יידרש לנתונים אלו ויוכל לנהל שיחה לגמרי
טבעית.
ג.   הלקוח (וחוויותיו, וצרכיו) הם מעניינים ואיש המכירות או הטלפן הם המתעניינים. סקרים וניסיון מראים ששיחות טלפון שבהן נמצא נושא שיחה מעניין עבור הלקוח נוטות לייצר קרבה ומכירה גבוהה יותר משיחות סתמיות (גם אם ארוכות יותר)

אז נסו להשתמש באחד או יותר מהחוקים , אין לי ספק שהתוצאות יגיעו.
בהצלחה !
יועץ עסקי (גם) לעסקים קטנים


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שימוש ב- SWOT ככלי שיווקי/ אסטרטגי לעסק קטן

שרות לקוחות כמפתח להצלחת העסק שלך

ייעוץ עסקי - בידול שיווקי