אימון עסקי לעסקים בהקמה


פתיחה של עסק חדש אינה עניין של מה בכך, במיוחד כיום, כשהמציאות היא שאחוז משמעותי מהעסקים הקטנים אינם מצליחים לשרוד לאחר שנת חייהם הראשונה. הצורך להוכיח יתרונות ומקוריות על פני המתחרים לצד יכולות הניהול החיוניות לשלב ההתחלתי שבו בעלי העסק מוצאים עצמם נטולי ידע ומיומנויות מקשים על יכולתם של עסקים לאחר שלב הפתיחה להתרומם מעל המים. מסיבות אלו ואחרות עולה החשיבות לסיוע של מאמן עסקי שילווה את תהליך הקמת העסק עוד מלפני שלב פתיחתו בפועל ולאורך התקופה הראשונה שהינה קריטית להמשך קיומו. להלן על קצה המזלג על חשיבות תהליך אימון עסקי לכל בעל עסק בתחילת דרכו העסקית המאתגרת ומלאת הפוטנציאל:

מרעיון עסקי גלום לעסק חי ומצליח
עבור בעלי עסקים העומדים לקראת פתיחת העסק הראשון שלהם שלב ההתנעה לקראת הפתיחה מאופיינת בתחושת חוסר מיקוד עסקי, ללא יכולת הכוונה ועם מינימום ידע ומיומנויות ניהוליות קודמות. כפועל יוצא, התחושה היא של חוסר ביטחון כללי המקשה על היכולת להבין מי נגד מי ולהחליט על תכנית פעולה עסקית נכונה. תהליך אימון אישי עסקי, הכולל מפגשי אימון אחד על אחד, מתמקד בפיתוח היכולות האישיות הקיימות אצל בעל העסק, מיקוד לקראת המטרה ומתן כלים למימוש הפוטנציאל האישי. לעומת תהליך ייעוץ עסקי, המתמקד בבחינת הכדאיות הכלכלית מאחורי פתיחת העסק ומספק מידע אודות צעדים בירוקראטיים הכרוכים בשלב זה, ההנחה העומדת מאחורי פעילותו המקצועית של המאמן היא שבידי בעל העסק קיים המידע הקיים לצורך פתיחת העסק. לכן מה שנדרש הוא הכוונה מקצועית המתמקדת בתהליך האישי כדי שיוכל לעמוד על רגליו בצורה בטוחה ככל הניתן ולשרוד לאורך זמן לצד מתחריו בשוק.

עצות לבחירה השותף להצלחה
כדי לבחור מאמן עסקי שיוכל ללוות אתכם בדרככם העסקית כדאי להשיג המלצות מבעלי עסקים שנעזרו במאמן מהסוג וחוו תהליך יעיל וחיובי. גם במקרה זה שיטת השיווק מפה לאוזן היא היעילה ביותר ותחסוך מכם סקר שוק רחב ובסיומו קנייה של חתול בשק. בכל מקרה, אל תוותרו על קבלת המלצות גם בשלב מתקדם של בחינת המועמדים במידה ולא השגתם את אלו בזכות המלצות קודמות. במקרה של חיפוש מועמדים מנקודת אפס, כדאי להיעזר בהכוונה של גופים עסקיים המעניקים מכלול שירותים ליזמים ועסקים קטנים. גופים אלו יוכלו לקשר אתכם לרשימת מאמנים מומלצים בתחום. לצד יכולתם לספק לכם הכשרות מקצועיות רלוונטיות כמו למשל לימוד אנגלית לעסקים , חשבונאות וניהול פרויקטים ומידע מקצועי בנושאי יבוא , מכס ותקינה במידה והפעילות שלכם תכלול יבוא מסחרי מחו"ל, גופים אלו מקיימים קשר עם מגוון אנשי מקצוע המעניקים שירותים מתמחים לבעלי עסקים. תוכלו לאתר דרכם רשימה מייצגת של עורכי דין מסחריים ועד רואי חשבון שיעניקו שירותי חשבונאות לעסק. לאחר איתור רשימת מועמדים, כדאי היכנס לאתר הבית של המאמנים ולקרוא את התכנים המקצועיים מאחוריהם עומדים. כמו כן, באתר תוכלו ללמוד על ניסיונם המקצועי ואולי גם להכיר את קהל הלקוחות שלהם. לגבי המועמדים שעל פני השטח נראים המתאימים ביותר, כדאי להיפגש פנים אל פנים במסגרת פגישת היכרות מסודרת. בפגישה זו תוכלו לדלות את המידע החשוב מבחינתכם להשלים את התמונה, להכיר את האנשים מאחורי התדמית ולעמוד על הכימיה ותחושת הפתיחות שלכם מולם. בתהליך מהסוג, המחייב אמון מלא ותחושת ביטחון באיש המקצוע, חשובה הכימיה והפתיחות לצורך תהליך יעיל ופורה. על סמך המידע שאספתם והתרשמותכם לאחר הפגישה האישית תוכלו להגיע להחלטה לגבי המאמן שילווה אתכם לאורך התקופה הלחוצה אך גם מאתגרת ומחשלת. 


תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שימוש ב- SWOT ככלי שיווקי/ אסטרטגי לעסק קטן

שרות לקוחות כמפתח להצלחת העסק שלך

ייעוץ עסקי - בידול שיווקי