שיווק ופרסום עורך דין - מה מותר ומה אסור ....




העבודה שלי מאופיינת בתקופות לפי לקוחות, תקופת הקוסמטיקאיות, תקופת בוני אתרים, תקופת מטפלים, תקופת קונדיטורים וכו' ... היום אני בתקופת הייעוץ עסקי לעורכי דין, לצלמים ולחברות הפקה שונות .

בפוסט היום אתמקד בעורכי הדין, הפוסט הבא ידון בייעוץ עסקי לצלמים

עורכי דין רבים מעוניינים לקדם את האתר שלהם ולפרסם את השירותים שלהם. 

במשך שנים רבות הפרסום נאסר על עורכי דין באופן קטגורי
בשנת 2001 הרחיבה לשכת עורכי הדין את האפשרות לפרסם ופרסמה כללים בנושא.
בשנת 2008 פרסמה הלשכה הנחיות שמטרתן להתמודד עם השינויים הטכנולוגיים והאפשרות לפרסם באינטרנט



להלן תמצית ההנחיות של לשכת עורכי הדין: 
1.      מותר קידום אורגני לבד או באמצעות חברות יחסי ציבור בתשלום.
2.      מותרים  קישורים ממומנים המופיעים במנועי החיפוש, וגם בפייסבוק. בכפוף לשמירת הכללים ביחס לתוכן ואופי הפרסום.
3.      חל איסור לפרסם באמצעות תוכנית שותפים: תוכנית שותפים (affiliates) באינטרנט מאפשרת לגורמים ברשת - בעלי אתרים, בלוגרים וכו' - להפוך למעין שותפים שיווקיים לאתר: הם מפנים גולשים לאתר, ובתמורה מקבלים מבעל האתר תשלום מוסכם מראש עבור כל גולש שהופנה ונכנס לאתר.
4.      אסור לפרסם באמצעות באנרים: באנר הוא פרסומת למוצר או לשירות, המופיעה בתוך אתר בצורת פס פרסומת, תמונה או אנימציה. לפי ההמלצות החדשות, פרסום מסוג זה על-ידי עורכי דין נאסר בחוק במפורש ולכן לא ניתן להתיר שימוש בו גם באינטרנט.
5.      מותר לפרסם בפורטלים מקצועיים דוגמת דפי זהב, ובלבד שהפרסום יהיה מכובד ולפי כללי המקצוע הייחודיים ומבלי לפגוע בכבוד המקצוע. 
6.      מותר לשווק באמצעות רשתות חברתיות
7.      מותר לנהל בלוג
8.      אסור לכתוב מאמר בעיתון שמהווה פרסומת לעורך הדין, ואין לפרסם בכתבה את כתובת המשרד או פרטי התקשרות אחרים. מותר לציין רק את שמו של עורך הדין והיותו עורך דין
9.      חל איסור לציין את שמותיהם של לקוחות
10.  פרסומת בעיתונות מותרת רק במדור שיוחד לפרסומות לעורכי דין במסגרת לוחות הפרסום של העיתון.
11.  אסורות כתבות פרופיל של עורך דין או משרדו אשר נעשו בשיתוף פעולה ישיר או עקיף של עורך הדין
12.  אסור לפרסם בתשלום ידיעות בתשלום  אודות עורכי דין גם לא ידיעות "רכילות". במילים אחרות יש להיזהר כשנזקקים לשירותי משרד יחסי ציבור
13.  חל איסור על פרסום אודות עורך הדין במדור שכותרתו "מדור פרסומי"
14.  אסור לפרסם ברדיו  ובטלוויזיה.
15.  אסור לפרסם מודעות פרסומת בעלונים הכוללים רק מודעות פרסומת.
16.  אסור להוציא, לחלק או לשלוח בדיוור ישיר עלונים אודות המשרד.
17.  אסור לעורך דין לחלק עטים, שעונים, לוחות שנה ושאר מוצרי פרסומת עליהם יצוינו פרטי עורך הדין.
18.  אסור לפרסם באמצעות מגנטים למקרר.
19.  אסור לפרסם פרטי התקשרות של עורך דין באתר רווחה של תאגיד (כגון אתרים של וועדי עובדים גדולים) או ברשימת נותני השירותים של התאגיד, אלא אם הלקוח של עורך הדין הוא התאגיד עצמו ולא העובדים האינדיבידואליים
20.  אסור לפרסם בעלון של גוף מסחרי הכולל שמות בתי עסק המעניקים הנחות ללקוחות אותו גוף (מועדוני צרכנות למינהם או קופונים).
21.  חל איסור על תליית שלטים ומודעות על לוחות מודעות
22.  אסור לפרסם על שלטי חוצות או שלטים בכלל אלא אם הינם בחזית המשרד.

הפוסט נכתב בשיתוף פעולה עם אייל קימל, לקוח, חבר ועורך דין שמתמחה בייעוץ משפטי לעסקים

מוזמנים לשתף הלאה לחבריכם העורכי דין, ובכלל .

תודה 

משה הרשקו 




תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שימוש ב- SWOT ככלי שיווקי/ אסטרטגי לעסק קטן

שרות לקוחות כמפתח להצלחת העסק שלך

ייעוץ עסקי - בידול שיווקי