תוכנית עסקית - דגשים חשובים




תוכנית עסקית הינה תוכנית פעולה מפורטתלמיזם או לעסק  אותו אנו מבקשים להקים, ולכן חשוב מאד שהיא תהיה מקיפה ומפורטת.
 ניתן להכין תוכנית עסקית במהלך תהליך של ייעוץ עסקי כחלק אינטרגלי מהליווי העסקי, אולם ניתן לעשות את התוכנית גם באופן נפרד.  
 
רשימת הנושאים אותם יש לסקור כשבונים תוכניתעסקית, כוללת נושאים כמו תאור מפורט של המיזם ומטרותיו, הקשר של היזםלמיזם, קהל היעד אליו הוא פונה, הסביבה העסקית והתחרות, המודל העסקי ותמחורהשירותים, ערוצי השיווק, אסטרטגיה שיווקית וניתוחים פיננסיים מפורטים.

ניתוח מעמיק ויסודי של כל קשת הפרטים והמידעיהיה אמנם בעל ערך רב ויתרום רבות להבנת המיזם ולתוכנית אשר תגובש אולם הזמןוהמשאבים שיידרשו לצורך זה יהיו גבוהים מעבר לצורך. 

לעומת זאת, התמקדות בנושאי הליבה העיקריים אשרצפויים להשפיע על המיזם ותוצאותיו תוך סקירה כללית של הנושאים האחרים אשר קשוריםלמיזם, אולם רמת ההשפעה שלהם עליו נמוכה תהיה הדרך שתמקסם את היחס עלות / תועלתולכאן יש לשאוף.
את התשובה לשאלה 'במה להתמקד' ניתן למצואבניתוח הפיננסי של התוכנית העסקית תוך ניתוח הרגישות על שינויים בפרמטרים השונים.
כידוע, ניתוחפיננסי מבוסס על פרמטרים והנחות יסוד רבים ומגוונים הכוללים את רשימת מרכיביההשקעה, סכומי השקעה ועיתוי ההשקעה של כל אחד מהם, מרכיבי ההוצאות וסכומם החודשי,עלויות השכר ושיעורי המשרה לכל אחת מהמשרות ולכל אחת מתקופות התוכנית, תקציביהשיווק והנחות ביחס לשיעורי ההמרה שינבעו מהן, רמות התמחור, עלויות ישירות וכדו'.שינוי בכל אחד מהפרמטרים יגרור שינוי בממצאים.

איתור פרמטרים חשובים
לאחר בניית המודל הפיננסי והצבת הערכיםבפרמטרים שמייצגים הנחות יסוד אלו ניתן בנקל לבחון את השפעת השינוי של כל אחד מהםעל התוצאה הסופית (סכום ההשקעה הנדרשת, תקופת החזר ההשקעה, נקודת האיזון, רמתהרווחיות וכו'). בחינה שיטתית של שינויים בכל אחד מהפרמטרים תציף באופן ברור ובולטאת אותם פרמטרים אשר שינוי קל בהם יביא לשינוי משמעותי בתוצאות החזויות.

אלו הם הפרמטרים בהם יש להתמקד במסגרתתוכנית עסקית, לחזור ולחקור מחדש ולגבש עבורם ביסוס חזק המושתת על ניתוח מעמיקויסודי. לעומתם, הפרמטרים אשר שינוי משמעותי בהם יביא לשינוי זניח בתחזית הממצאיםלא יחשבו כמשמעותיים  ואין צורך להשקיע בהם מאמץ ותשומות במסגרת העבודה על התוכנית.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שימוש ב- SWOT ככלי שיווקי/ אסטרטגי לעסק קטן

שרות לקוחות כמפתח להצלחת העסק שלך

ייעוץ עסקי - בידול שיווקי