ההבדל בין שיווק ומכירות


ההבדל בין שיווק ומכירות

עסקים קטנים ובינוניים מאופיינים בכך שאין להם תוכנית שיווק מסודרת, אין להם מנהל שיווק ובדרך כלל הפונקציה שעוסקת בשיווק היא הבעלים/מנכ"ל/מנהל המכירות ולעיתים קרובות גם המזכירה.
עסקים אלו לעיתים קרובות גם אינם יודעים להבדיל בין תהליכי השיווק לתהליכי המכירה דבר הפוגע ביכולתם לעשות שיווק אמיתי ולייצר לעסק שלהם זרם של מתעניינים ופניות קבוע שיאפשר להם להגדיל את המכירות.
את תהליכי השיווק יש לנהל בצורה מסודרת ומתוכננת גם כשיש מכירות !
אז בכל זאת אך נבדיל ?
שיווק כולל את כל החלקים התכנוניים, העלאת רעיונות, מתן פתרונות כוללים ופתרונות ספציפיים הכוללים את תמהיל השיווק המלא: פרסום, תכנון סלי המוצר או השירותים של העסק, תכנון קידום מכירות, נושא התמחור ונושא ההפצה, דהיינו ההערכות שלכם מול הלקוח טרום שלב המכירה.
כל מרכיבי השיווק עוזרים ומסייעים למכירה מול הלקוח, ומכינים אותה.
השיווק יוצר מודעות בקרב הלקוח לשירות, באמצעותה הוא מכיר ושומע על השירות שלכם ומנסה לגרום לו לרצות אותו.
שלב המכירות הינו השלב בו נערך משא ומתן לקראת רכישת השירות וכמובן סגירת העסקה. 
פעולת המכירה היא אקט קצר יחסית שנועד לסגור עסקה, בעוד שפעולות השיווק הן מתמשכות ונועדו למצב את העסק, לשמור על לקוחות קיימים, לגייס לקוחות פוטנציאלים חדשים, לתת מענה לצרכים שלאחר המכירה ובקיצור להבטיח את קיום העסק ויכולת התחרות.
ככל שתעשה שיווק טוב יותר, כך יהיה לך קל יותר למכור !

הוסף כיתוב

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שימוש ב- SWOT ככלי שיווקי/ אסטרטגי לעסק קטן

שרות לקוחות כמפתח להצלחת העסק שלך

ייעוץ עסקי - בידול שיווקי