גם בעל עסק קטן צריך לעשות תוכנית שיווק לעסק שלו - זה הזמן לבנות תוכנית שיווקית לשנת 2019!

גם בעל עסק קטן צריך לעשות תוכנית שיווק לעסק שלו - זה הזמן לבנות תוכנית שיווקית לשנת 2019!
האם עסק קטן צריך תכנית שיווק?
אני תמיד אומר שעסק צריך להתנהל בצורה מסודרת, הכל חייב להיות לפי תכנית ברורה: ישנם יעדים, ישנה תכנית להשגתם וישנה הקצאת משאבים. כאשר מעלים את השאלה ?האם עסק קטן צריך תכנית שיווק?, אני עונה בשאלה משל עצמי ?האם עסק קטן יכול להרשות לעצמו לא לעבוד בצורה מסודרת??. כנראה שכבר הבנתם את התשובה - עסק קטן בהחלט צריך תכנית שיווק.
מטרת העסק היא היא לייצר הכנסות באמצעות מכירות, בין אם זהו דוכן לימונדה או חברת הייטק. לדוכן הלימונדה ישנה עגלה וציוד המשרת את המטרה, בדיוק כפי שלחברת ההייטק ישנם מחשבים ומשרדים - בסופו של דבר כל משאבי העסק מוקדשים על מנת לייצר מכירות. ואם הזכרנו את המילה ?משאבים? נוכל גם להזכיר שמשאבים הם תמיד מוגבלים, לאחד יש יותר, לאחר יש פחות אך בסופו של דבר כולם עובדים תחת מגבלה של משאבים - זמן וכסף.
כאשר אנו רוצים לייצר מכירות, להגדיל מכירות, אנו צריכים להשקיע את אותם המשאבים שהוזכרו. מכיוון שהם מוגבלים בוודאי שנרצה להיות בטוחים שאנו משקיעים אותם בצורה היעילה ביותר; עבור כל שקל שנשקיע נרצה לקבל את התמורה המרבית, זוהי משמעותה של המילה יעילות. על מנת להבטיח שמכל שקל נקבל את התמורה המרבית יש לנו צורך בבניית תכנית שיווקית.
התכנית השיווקית היא תכנית המפרטת את הפעולות שעל העסק לנקוט על מנת להגדיל את המכירות. זוהי תכנית מפורטת מאוד המציבה יעדי מכירות ומפרטת את כל ההיבטים השונים של שיווק ומכירת המוצר. כל עסק צריך תכנית שיווק אך אדרבא ואדרבא לגבי עסק קטן, בעיקר אם זהו גם עסק חדש - העסק ומוצריו עדיין אינם מוכרים ואם רוצים להפוך לשחקן מרכזי בנתח השוק הרלוונטי, יש להכין תכנית עבודה מסודרת, להלן תכנית השיווק. תכנית השיווק כוללת ניתוח של העסק, המוצרים, הסביבה התחרותית שבה הוא פועל, ערוצי ההפצה של המוצר, תמחור המוצר ומיתוגו בהתאמה לקהל היעד.
בניית תכנית שיווקית באמצעות ייעוץ עסקי:
מי שמעוניין בהצלחת המיזם, מוטב שיפנה לשירותי ייעוץ עסקי שיווקי על מנת לבנות תכנית שיווקית הולמת ולהעניק לו ליווי שיווקי נאות.
בטרם אנו מתחילים לבנות את תכנית שיווקית לעסק עלינו לשבת עם בעל העסק ולהבין את מהות העסק, מהות המוצר וקהל המטרה.
הפרקטיקה המקובלת היא לערוך סיעור מוחות (Brain Storming) יחדיו עם בעל העסק, סיעור מוחות במהלכו יועלו מחשבות ורעיונות יצירתיים אשר בסופו של דבר יתורגמו לאסטרטגיה שיווקית מנצחת עבור העסק. סיעור המוחות, לצד ניתוח ריאלי של הנתונים, חשוב מאוד על מנת להבין את החוזקות של העסק מול המתחרים - יש להבדיל את העסק בין המתחרים ולבנות תכנית שיווקית המדגישה את יתרונות העסק על פני המתחרים.
לייעוץ חייגו: 077-2518158 או שלחו לנו מייל: info@4ward.co.il

תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שימוש ב- SWOT ככלי שיווקי/ אסטרטגי לעסק קטן

האם המדינה עוזרת לעסקים קטנים ....