בניית אתר אינטרנט

על היתרונות של הקמת אתר אינטרנט כבר נכתבו מיליונים של מילים (תבדקו אפילו בגוגל...), אך אין ספק שהקמת אתר היא כבר לא עניין של רצון אלא עניין של הישרדות.
עסקים אשר השכילו להקים אתר ראוי ומתאים לעסק שלהם, מגלים כי נתיב הפרסום ברשת יכול להתאים במידה רבה מאד לעסק קטן – הוא ממוקד, אפשר למדוד אותו, והוא בד"כ לא מאד יקר.

קיימים כלים ופלטפורמות נוחות מאד לבניית אתרים אשר מאפשרות לעסקים לבחור מתוך מגוון של תבניות לאתרים, ובכך להשיג אתרים ברמת עיצוב גבוהה המאופיינים בצורה מקצועית.  ניתן לבנות היום אתרים לבד דרך אתרי תבנית כגון wix.com או לפנות לעשות זאת דרך חברה המתמחה בתחום.

כיועץ עסקי וחונך עסקי ברשת אני ממליץ להיערך כראוי לשנת 2014, ולפתוח בפני העסק שלך דלת לעולם חדש מלא הזדמנויות.

אז רגע לפני שהחלטת להקים אתר, מה בעצם צריך לעשות ?

שלב ראשון: אפיון האתר - איזה אתר העסק שלך צריך ?
לכל עסק יש להתאים את האתר אשר ייצג אותה בצורה הטובה ביותר, לכן לפני שניגשים לבנות אתר יש לענות על השאלות הבאות:

א.       מהם שירותי הליבה שהעסק שלך מציע ?
ב.       מהי המטרה לשמה מקימים אתר – תדמית, מכירות, חשיפה ?
ג.        מי קהל היעד של העסק שלך ?
ד.       מהי הפלטפורמה הנוחה ביותר עבורי להקים עליה את האתר ?

אתר אינטרנט חייב להתאים למטרות שלשמן הקמת אותו, ולכוון באופן ישיר לצרכים ולדרישות של קהל היעד שלך. כך לדוגמא לחנות מוצרי חשמל יהיה נכון לבנות חנות וירטואלית לצורך הגדלת מחזור המכירות והגעה ללקוחות נוספים וחדשים; רואה חשבון יעדיף לבנות אתר תדמיתי כו'. בשלב האפיון נחליט על מבנה האתר - דף הבית ודפים פנימיים, גלריית תמונות ועוד.

שלב 2:  עיצוב ותוכן – חשוב להיראות טוב
עיצוב גראפי לאתר אינטרנט משפיע באופן מהותי על הצלחת האתר וביצועיו – אתרים שמעוצבים באופן חובבנים לא ישאירו את הגולש לחקור את השירותים והמוצרים שאתם מציעים. 
חשוב מאד להשקיע בכתיבה שיווקית ועסקית רהוטה אשר מניעה את הגולשים לפעולה – במקרים רבים אני נתקל בטעויות כתיב באתרים – דבר אשר משפיע לרעה על האופן שבו הגולש מתרשם מהעסק.

שלב 3: מעבירים למתכנת – כדי שהאתר יעבוד כמו שצריך
לאחר שהסכמתם על עיצוב לדפי האתר, נעבור למתכנת שיהפוך את העיצוב לאתר חי ומתפקד ויאפשר לכם לנהל את האתר באופן שוטף ללא תקלות.


שלב 4: קידום האתר
כעת, לאחר שהקמתם אתר, הגיע השעה לדאוג לכך שכמה שיותר מבקרים יגיעו אליו וישנן מספר פעולות שחשוב מאוד שתעשו.
קידום ממומן או אורגני במנועי חיפוש – קידום אתר האינטרנט במנועי החיפוש ישלח לאתר תנועה איכותית של לקוחות פוטנציאלים. באמצעות מנוע החיפוש אנו יכולים להגיע ללקוח בדיוק ברגע שבו הוא מחפש את המוצר שיש לנו להציע. הפרסום במנועי החיפוש הוא לא מאוד יקר וברוב התחומים אפשר להגיע לאלפי לקוחות בתקציב נמוך יחסית של כמה מאות שקלים בלבד בחודש .

זכרו שאתר אינטרנט שלא מקודם לא ייצר לכם תוצאת ולכן חשוב מאד לדאוג לקדם אותו ברשת.






תגובות

  1. ממליץ מאוד על הייעוץ העסקי של משה הרשקו - מאוד מקצועי, מדויק והכי חשוב פרקטי

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שימוש ב- SWOT ככלי שיווקי/ אסטרטגי לעסק קטן

האם המדינה עוזרת לעסקים קטנים ....